Mijn winkelwagen

Is leeg, voelt zich eenzaam :(

Veilig betalen met iDeal

Catalogus

Download hier onze volledige catalogus ( pdf 7.73 MB)

Silvester Strips catalogus

   Registreer | Wachtwoord?
cover stripalbum cover-Walking-Dead-12.jpg

Reeks Walking Dead

Auteur(s) Charlie Adlard (tekeningen), Cliff Rathburn (inkleuring), Robert Kirkman (tekst)

Genre Horror

Pagina's 136

ISBN 9789058856555 (hardcover)

Prijs € 19,95 (hardcover)

Prijs: € 19,95 (Hardcover)

Walking Dead12 - Leven met anderen

LEES DE SUCCESVOLLE STRIPREEKS DIE DE TV-HIT INSPIREERDE!

Na een lange reis vol tegenslag bereiken Rick en de andere overlevenden eindelijk Washington DC. Tot hun verbazing worden ze daar begroet door iemand die zich voorstelt als Aaron. Hij vertelt dat ze meer dan welkom zijn in een veilige buurt even verderop, waar een kleine gemeenschap ondanks de wereldwijde plaag het gewone leven heeft opgepakt. Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn.

Walking Dead behoort al jaren tot een van de grootste stripsuccessen in Amerika. Ieder nieuw boek staat steevast in de top-tien. Hollywood heeft het uitmuntende schrijfwerk van Robert Kirkman inmiddels ook ontdekt. De televisie-serie van The Walking Dead wordt uitgezonden op FOX.

Lees ook eens Kirkmans andere horrorreeks Outcast!

Pagina's

Reageer via FaceBook

12 - Leven met anderen recensies

Zoals geschreven door bezoekers van deze website en gevonden op andere plekken op het web:

Externe recensie, bron: STRIPINFO.be (link)
Een megasucces is de juiste term die je kan gebruiken bij een reeks als de Walking Dead. Kirkman en Adlard zijn de 2 creatieve breinen die je al enige tijd laten genieten van hoe het leven kan zijn na een wereldwijde ramp. Een handjevol overlevenden tegen een eindeloos leger van Zombies. Maar niet alleen die zombies brengen je op het puntje van je stoel, meestal gaat het over de manier waarmee de zogezegd nog 'gezonde' mensheid met elkaar omgaat.

Kirkman slaagt er als geen andere in om de menselijke psyche te ontleden en dat voor al zijn karakters zodanig te doen dat je je op elk ogenblik kan inleven in de reacties die een bepaald scenario uitlokt. De 11de integraal is vooral zo een aflevering, een die heel diep graaft en de menselijke manier van aanpassing dik in de verf zet van jong en oud. Wat het effectief zo goed maakt, is de manier waarop je jezelf verdiept, meeleeft, toegeeft dat je dat ook zou doen of helemaal iets zou afkeuren of misschien geschokt het boek dichtklapt. Deel 12 is dan weer van een totaal andere categorie. Het is meer een voorbereidend deel op iets dat veel groter is. En ook hier is Kirkman met je gevoelens aan het spelen. Als iets te goed is om waar te zijn is het meestal fake. Dat is het wat hij je probeert bij te brengen. Over zijn vertelkunsten is menigeen het eens: subliem! Er zullen er niet veel zijn die dit slecht vinden.
Adlard zijn tekenkunsten zijn niet heel gedetailleerd, wat eigenlijk ook niet nodig is. Deze zombie wereld is niet iets dat scherpte ala manga vereist, in tegendeel. Je hoeft echt niet al die ingewanden en rottende delen tot in detail te zien. Adlard zijn sterkte ligt in wat hij brengt en de manier waarop hij tussen de platen heel wat weet te vertellen. Dat samen met de indringende manier waarop Kirkman kan vertellen, laat je snel inleven in de spannende ogenblikken.

Kirkman en Adlard maken van deze 2 delen weer echte spetterende werken. Waar je wel een nota moet van maken is dat we stilaan toch beginnen te wennen aan de manier waarop Kirkman vertelt. Het valt bijna niet meer op als er alweer een van de protagonisten het moet afleggen tegen de dood. Maar ook de gewiekstheid van de mens als wezen begint zowaar een gewoonte worden. Hij slaagt er echter steeds in om je een stapje verder te nemen.

Dit blijft gewoon topklasse!
* * * * (4 uit 5 sterren)

Royale de luxe

Externe recensie, bron: GODDEAU.com (link)
Tijdens het lezen van Vrees de jagers waren we voortdurend sterk onder de indruk van Robert Kirkmans vermogen om een verhaal terug op de rails te krijgen. De laatste drie delen hadden wat moeite om in de buurt te komen van de gruwel en de slachtingen van de eerdere delen. Maar in dit deel brengt Kirkman ons terug naar de gore en doodslag die je bij deze reeks verwacht.

Zoals in het vorige deel al duidelijk werd, wordt er in Vrees de jagers in eerste instantie een hoofdrol weggelegd voor de tweeling, die zorgen voor een serieus dilemma. Als de ene broer de andere vermoordt, wat is dan de beste volgende zet? Hou je hem gevangen, bedek je het met de mantel der liefde of maak je hem af? En als je daaruit bent geraakt: wie neemt de verantwoordelijkheid op zich? Het zoeken naar antwoorden brengt de nodige psychologische spanning in het verhaal. Als je daaraan de paranoia voor de dwalende zombies en het nieuwe gevaar -- menselijke kannibalen -- toevoegt, weet je dat je gebeiteld zit.

Ook de oude Dale krijgt een niet zo prettige hoofdrol in dit verhaal, waarbij menselijk drama en psychologische oorlogsvoering deze soap het nodige elan geven. Maar zijn we nu vertrokken voor een beangstigende tweede cyclus? Snel deel 12 erbij nemen...

In Leven met anderen komen de overblijvers terecht in een leefgemeenschap vlakbij Washington DC. De rust lijkt weergekeerd in deze vreedzame commune. Samen met hoofdrolspeler Rick blijven we echter argwanend tegenover elke nieuwkomer die hun pad kruist. En terecht, want ook nu blijken ze terecht te zijn gekomen in een gemeenschap met heel wat verborgen kanten. Hun oorspronkelijke tocht naar redding in Washington DC blijft een Odyssee. Het is in elk geval duidelijk dat dit twaalfde deel een opwarmer is voor de volgende twee delen.

Kirkman blijft de meesterlijke verhalenverteller die we nu al geruime tijd kennen. Hij draait er ook zijn hand niet voor om om zijn hoofdrolspelers te laten sterven. Een gegeven dat de spanning alleen maar verhoogt. Alles is immers mogelijk. Als je enkel uit bent op kitscherige zombieverhalen, ben je hier duidelijk aan het verkeerde adres. De menselijke psyche wordt hier erg op de rooster gelegd.

Het tekenwerk van Adlard blijft sterk in zijn soberheid. Het is in elk geval een goede vondst geweest om het verhaal zwart-wit te houden. Enkel in de covers vinden we soms wat 'Sin City'-kleur. Dit dankzij de Nederlandstalige uitgaven, want de Amerikaanse zijn heel wat schreeuweriger en -- naar mijn gevoel -- lelijker.

Als je geen fan van het eerste uur bent, ben je een beetje de pineut. Het is een onmogelijke zaak om met alle plotwendingen het verhaal als een apart geheel te zien. Je hebt echt alle informatie nodig om het verhaal te kunnen blijven volgen. Zoals ik vroeger al vermeldde, wordt het nog moeilijker om de tv-reeks naast de stripreeks te zetten. De plots verschuiven waardoor echt alles té verwarrend wordt. Maar wie kijkt nu televisie als er zulke strips te lezen zijn? Wij weten in elk geval wat kiezen.

Eric d'Hooghe
30 April 2012


PRAAT MET ONS OP

FaceBook Twitter youtube

NIEUWSBRIEF




* verplicht veld

logoSilvester Strips is een Nederlandse stripboekenuitgever. Op deze website vind je onze uitgaven en kun je ze bestellen. Daarnaast vind je onze contactgegevens.


Privacy | Algemene verkoopvoorwaarden

De verkoop en verzending van bestellingen wordt verzorgd door Van der Loo & Co B.V.